• A. Plesmanlaan 5
  • 9615 TJ Kolham
  • Bedrijvenpark “Rengers”
  • aan de A7 vlakbij Hoogezand
  • Telefoonnummer: (0598) 36 16 20
  • E-mail: info@asvancare.nl

De rolstoelbussen van De Zijlen


De Zijlen biedt hulp aan mensen met een verstandelijke beperking bij wonen, vrije tijd, werk of dagbesteding. Voor de ombouw van een rolstoelbus kwam deze zorgaanbieder in 2010 bij A&S Vancare terecht.

Sindsdien is De Zijlen klant bij A&S Vancare voor aanpassingen aan de rolstoelbussen. De Zijlen beschikt over eigen rolstoelbussen voor cliëntvervoer die goed onderhouden worden. Daar hoort ook de LPK bij, de Laadkleppen Periodieke Keuring. De Zijlen heeft de veiligheid voor de cliënten én personeel namelijk hoog in het vaandel staan.

Kwaliteit en service

Luc Cazemier is coördinator cliëntvervoer bij De Zijlen. Luc is zeer tevreden over A&S Vancare: “De jongens van A&S Vancare zijn oprecht en open en alles is mogelijk.” De bussen worden zo aangepast dat de cliënten zo comfortabel mogelijk kunnen in- en uitstappen en zo veilig mogelijk vervoerd worden. Luc: “De kwaliteit van het werk van A&S Vancare is uitstekend en er wordt binnen de afgesproken termijn geleverd.” Toch gaat er ook wel eens wat mis: een schuifdeur die niet goed gemonteerd is, stoelbekleding die verkeerd besteld is. Luc: “Natuurlijk gaat er wel eens iets mis. Dat wordt dan meteen opgepakt en netjes opgelost. Dat noem ik echt goede service!”

Koffie en een praatje

Het komt geregeld voor dat cliënten meegaan naar A&S Vancare. Dat vinden we van beide kanten gezellig! Er komt een kop koffie aan te pas en er is altijd tijd voor een praatje. Vandaag waren Joost en Alexander op bezoek. Twee stoelen in de rolstoelbus zaten vast en de vraag was of A&S Vancare dit kon verhelpen. Berend Jan ging ermee aan de slag en al gauw was het euvel verholpen en konden de stoelen weer draaien. Ondertussen voorzag Gerhard Joost en Alexander, chauffeur Hans en Luc van koffie en cola. Het gesprek met Joost ging al gauw over voetbal en ook de passie van Alexander kwam aan bod: zwemmen! Trots liet hij de gewonnen medailles zien. Alexander weet nog dat hij een keer eerder bij A&S Vancare is geweest: “Dat was met Willem en toen zat de traptrede vast.” Luc vult aan: “Ja, dat was door pekel en zand. Bij A&S Vancare is alles even los geschroefd en schoongemaakt en toen liep de mechanische trede weer als een zonnetje.”

Gemak

De bussen van De Zijlen worden meestal na 10 uur gebracht, nadat de cliënten naar de dagbesteding zijn gebracht. Vanaf 14.30 uur zijn ze weer nodig voor het vervoer. Luc: “Bij A&S Vancare zorgen ze er altijd voor dat de bussen in die tussentijd klaar zijn. Dat is heel prettig. We hebben ook wel eens een serie van vier bussen voor de LPK. Dan halen we de ene bus op en laten we de volgende staan. En als het nodig is, kunnen we altijd gebruik maken van een leenauto.”

Dikke duim!

De leenauto was vandaag niet nodig. Na de koffie kregen de jongens van De Zijlen een blocnote, pen en geurhanger van A&S Vancare, kreeg A&S Vancare een dikke duim van De Zijlen en vertrok de bus weer richting Tolbert.

Joost en Alexander: bedankt voor jullie mooie verhalen en de gezelligheid. En Luc: bedankt voor het vertrouwen in A&S Vancare. We zijn blij met zo’n tevreden klant als De Zijlen!